Почнемо з визначення, що таке кіоск самообслуговування? Кіоск самообслуговування — це POS-пристрій, що дозволяє клієнту придбати продукт чи послугу або виконати якийсь процес самостійно, там, де зазвичай потрібні сприяння з боку співробітника компанії, яка надає продукт чи послугу.
Приклади таких послуг присутні у нашому повсякденному житті – електронна черга, каси в супермаркетах, замовлення у фаст-фуд ресторанах тощо. Всі ці транзакції дуже легко автоматизуються за допомогою різних типів кіосків самообслуговування, і це поступово стає нормою, оскільки все більше і більше більше клієнтів вважають за краще не стояти в черзі і вважають за краще «досвід без взаємодії з оператором». Крім того, інформаційні кіоски скорочують витрати на персонал, можуть працювати цілодобово.
Кіоски самообслуговування бувають всіх форм, розмірів та конфігурацій. Більшість постачальників таких рішень пропонують безліч варіантів, залежно від вимог бізнесу:
• Найпростіші інформаційні кіоски мають щонайменше сенсорний дисплей. Такі пристрої часто використовуються в торгових центрах для демонстрації плану, розташування і т.п. Сюди також можна віднести мікрокіоски і прайс-чеккери для перевірки цін
• У державних структурах, у лабораторіях та лікарнях кіоски часто використовуються для керування чергами та додатково оснащуються принтером чеків і квитанцій для друку номера.
• Кіоски самообслуговування для замовлення їжі у ресторанах швидкого харчування дозволяють запропонувати клієнтам швидкий спосіб формування замовлення та оплати. Вони оснащені зазвичай вбудованим у поглибленні корпусу або розміщеним на кронштейні банківським платіжним терміналом та опціонально сканером штрих-коду, рідером карток з магнітною смугою та принтером чеків.
• Каси самообслуговування в роздрібних магазинах (КСО або, англійською self-chekout (SCO), допомагають автоматизувати оплату покупок в магазинах без участі касира. Покупець може сам сканувати або зважувати свої покупки для чого КСО має вбудований стаціонарний сканер штрих-коду з вагами. Такі каси часто мають можливість приймати готівку, оснащені модулями роботи з банкнотами та монетами, для підтвердження транзакції клієнту може видаватися чек з фіскального принтера або звичайного чекового принтера.
Кіоски самообслуговування існували вже у 80-х роках, але ця технологія набула широкого поширення зовсім нещодавно. Підприємства почали впроваджувати ці технології, але клієнти, як і раніше, ставилися до них вкрай скептично, оскільки в перших інтерфейсах було складно орієнтуватися, і відвідувачі віддавали перевагу обслуговуванню касирів або співробітників. Але, як і будь-яка технологія, вона згодом удосконалилася. Розробники обладнання та програмного забезпечення врахували всі нюанси і зараз все частіше можна побачити, що відвідувач віддає перевагу кіоску самообслуговування замість касира за класичною POS-системою.
Ми пропонуємо кіоски різних форм та розмірів – від маленьких мікрокіосків для перевірки цін і асортименту до кіосків для замовлення та складних кас самообслуговування для великих супермаркетів.