Самообслуговування сьогодні в моді серед бізнес-технологій, оскільки все більше і більше компаній, як великих, так і малих, інвестують у цю технологію, щоб отримати перевагу у своїх галузях. Самообслуговування покращує взаємодію з клієнтами, скорочуючи час очікування, запроваджуючи зручні методи оплати, забезпечуючи доступ до інформації, цілодобову роботу та багато іншого.
Кіоски найчастіше встановлюються в громадських місцях з легким доступом потенційних користувачів цілодобово 24/7. Найпоширенішим кіоском до недавнього часу був пристрій для перевірки ціни або прайс-чеккер. Це невеликий моноблочний пристрій з вбудованим сканером штрихкоду, який можна розгорнути в більшості магазинів. При виборі треба звертати увагу на розміри, операційну систему, тип сканеру (лінійний або 2D), інтерфейси підключення.
Друга велика група – це кіоски самообслуговування, які сьогодні відповідають сучасним стандартам дизайну, виконуються в формі окремо стоячого кіоска. Вони мають більші дисплеї з вищою роздільною здатністю та ємнісними екранами та можливостями мультитач і складають конкуренцію звичайним касам з POS-системами. Користувачам це нагадує зовнішній вигляд і відчуття використання будь-якого іншого сенсорного пристрою, наприклад смартфона або планшета, і забезпечує простоту використання.
Скептики вважали, що компанії замінюють кіосками працівників, щоб заощадити кошти за рахунок зручності клієнтів. Однак, як і у випадку з більшістю нових технологій, технології значно вдосконалилася, інтерфейси стали зручнішими, і тепер відвідувачі віддають перевагу пристроям самообслуговування. Причин може бути багато – небажання стояти в черзі, небажання спілкуватися, незнання мови (на пристроях завжди легко переключити мову інтерфейсу).
Зараз технології самообслуговування стали популярним продуктом у багатьох галузях, таких як лабораторії, лікарні, торгові центри, роздрібна торгівля, державні заклади, освіта та готельний бізнес. Якщо підприємства в цих галузях не пристосовуються до мінливих галузевих тенденцій, вони втрачають конкурентоспроможність і залишаються позаду.